Најчешћа питања

Како да пријавим пражњење септичке јаме?
За бесплатно пражњење септичке јаме можете да се пријавите на нашем сајту попуњавањем обавезних поља, бесплатним позивом Контакт центра на број 0800/333 021 радним данима од 7:00 до 19:00 сати или на шалтеру Службе продаје ЈКП-а “Водовод и канализација” која се налази у приземљу Спенса преко пута улаза на затворене базене, радним данима од 7:30 до 14:30 сати.
Коме да се обратим за загушење канализационе мреже?
Квар на канализационој мрежи и загушење сливника можете да пријавите попуњавањем обавезних поља на сајту ЈКП-а “Водовод и канализација” или позивањем броја 021/442 145, радним данима од 7:00 до 22:00 сати и викендом од 08:00 до 16:00 сати.
Шта да радим ако недостаје поклопац на канализационом шахту?
Нестанак или недостатак поклопца и решетке на канализационом шахту, односно сливнику, можете да пријавите попуњавањем обавезних поља на нашем сајту или бесплатним позивом Контакт центра на број 0800/333 021 радним данима од 7:00 до 19:00 сати.
Како да пријавим квар на водоводној мрежи?
Квар на водоводној мрежи и цурење у водомерном шахту можете да пријавите попуњавањем обавезних поља на нашем сајту, као и бесплатним позивом Контакт центра на број 0800/333 021.
Које делове водоводне мреже одржава ЈКП “Водовод и канализација”?
ЈКП “Водовод и канализација” надлежно је за уличну водоводну мрежу до водомера и сам водомер.
Шта спада у кућне водоводне инсталације?
Кућне водоводне инсталације су водоводна мрежа и уређаји корисника хладне воде који почињу иза водомера и завршавају са славином.
У чијој надлежности је одржавање кућних инсталација?
Одржавање кућних инсталација је у надлежности власника односно корисника објекта или предузећа са којим власник има уговор о одржавању.
На који начин да пријавим стање водомера?
Стање водомера можете да пријавите на нашем сајту попуњавањем обавезних поља, бесплатним позивом Контакт центра на број 0800/333 021 радним данима од 7:00 до 19:00 сати или позивањем Службе Продаје ЈКП-а “Водовод и канализација” на број 021/4883 364 i 021/4883 371 (за куће), 021/4883 366 (за стамбене зграде) и 021/4883 374 (за локале), радним данима од 7:30 до 14:30 сати.
Коме могу да упутим рекламацију на рачун за утрошену хладну воду?
Уколико имате примедбу на рачун за утрошену хладну воду, рекламацију можете да упутите позивањем Службе продаје ЈКП-а “Водовод и канализација” на број 021/4883 364 (за куће), 021/4883 371 (за стамбене зграде) и 021/4883 374 (за локале), радним данима од 7:30 до 14:30 сати.
Ко контролише квалитет воде из новосадског водоводног система?
Свакодневну контролу квалитета воде за пиће у Новом Саду обављају погонска и централна лабораторија ЈКП-а “Водовод и канализација” и Институт за јавно здравље Војводине.
Да ли је новосадска вода микробиолошки и хемијски исправна?
Вода из новосадског водовода је потпуно исправна за пиће јер је високо контролисана и у потпуности је у складу са Правилником о квалитету воде. Новосадска вода има неутралну pH вредност (7,48) што значи да се њеним уношењем у организам не ремети равнотежа минерала у телу. Такође, и вредности осталих параметара су далеко испод граничних.
Колико износи тврдоћа новосадске воде?
Тврдоћа новосадске воде је око 15dH (Немачки степени тврдоће) и као таква је окарактерисана као средње тврда.
Како да сазнам које услуге ЈКП “Водовод и канализација” нуди трећим лицима?
Ценовник услуга ЈКП-a “Водовод и канализација” према трећим лицима можете да погледате на нашем сајту у одељку обрасци.
Где могу да се информишем зашто немам воде?
Искључења воде услед планираних радова и радова због непредвиђених хаварија редовно се најављују и објављују на нашем сајту, званичној Фејсбук страници ЈКП-а “Водовод и канализација”, као и у медијима. Такође, разлог нестанка воде можете сазнати бесплатним позивом Контакт центра на број 0800/333 021.
Зашто је вода понекад замућена?
Када се десе радови на водоводној мрежи или промене притиска, долази до краткотрајног замућења услед испирања мреже односно хидрауличног удара што покреће талог који увек постоји на унутрашњим зидовима цевовода. Талог најчешће садржи једињења гвожђа жућкасте боје која нису опасна по људско здравље. Гранична вредност гвожђа у води за пиће износи 0,3 mg/l, а у новосадском систему не прелази 0,03 mg/l. Свакако је јасно да ту воду треба пустити да истече и након тога вода може да се пије.
На који начин се мери потрошња воде?
Потрошња воде мери се запремином воде која је искоришћена у одређеном временском периоду и представља разлику између два очитавања стања на водомеру. Изражава се у кубним метрима.
Шта Новосађани плаћају кроз цену воде и зашто је толика?
Економска, односно реална цена воде јесте она која омогућава нормално функционисање и развој водоводног и канализационог система у једној заједници. Рачуница Привредне коморе Србије каже да је реална цена кубика воде у Србији око један евро и да се са том ценом може обезбедити стабилно функционисање тих система у Србији. Тренутна цена новосадске воде омогућава функционисање система и мањи ниво улагања од оног теоретски потребног. Цену воде одређује Градско веће Новог Сада на предлог ЈКП-а "Водовод и канализација" и од почетка 2014. године она износи 88,96 динара са ПДВ-ом. У структури цене, питка вода учествује са 49,61, а одвођење отпадних вода са 31,26 динара без ПДВ-а. Нерационална потрошња (више од пет кубних метара воде по члану домаћинства) наплаћује се по цени од 162,95 динара за сваки потрошени кубик или део кубика преко границе од пет кубних метара воде.
Конкретније, потрошња од 5,3 кубних метара обрачунава се тако што се пет кубика наплати по редовној цени, а преосталих 0,3 по вишој.

EnglishGermanRussianSerbian